Small World to gra, w której gracze prowadzą swoje nacje w świecie, który jest po prostu za mały, aby pomieścić je wszystkie...
Small World, stworzony przez Philippe Keyaerts jako następca jego szeroko nagradzanej poprzedniej gry Vinci, to świat zamieszkany przez różnorodne rasy - krasnoludy, czarodziejów, amazonki, gigantów, orki a nawet ludzi. Każda z tych nacji posyła do walki swoje armie - wszystko, aby zdobyć chociaż odrobinę nowego terytorium i wymazać inne plemiona z powierzchni ziemi.
Niestety, cywilizacje w miarę wzrostu zatracają swoją dynamikę i możliwości rozwoju, dopada je stagnacja a w końcu upadek. Kluczem do zwycięstwa w Small World jest nie tylko wybór spośród 14 ras i 20 specjalnych mocy; najważniejsze to przewidzieć upadek i w odpowiednim momencie wycofać się z danej cywilizacji, udzielając swojego poparcia nowej sile, która rozwinie się na gruzach tych, którzy przeminęli.
Co znajdziesz w Small World:
- przepiękne ilustracje utrzymane w bajecznym klimacie fantasy
- najwyższą jakość wydania, będącą wizytówką Days of Wonder
- czytelne, przystępnie wyjaśnione i zilustrowane zasady gry
- warianty rozgrywki dopasowane do 2, 3, 4 lub 5 graczy (zmienna wielkość planszy)
- 20 specjalnych mocy, co w kombinacji z 14 rasami daje 280 możliwości tworzenia własnej cywilizacji
- dynamiczną, płynną rozgrywkę bez przestojów i długiego oczekiwania na swoją kolejkę
- losowy dobór nowych cywilizacji, które spowoduje, że każda partia będzie inna od poprzedniej
Cywilizacje pojawiające się w grze składają się zawsze z dwóch elementów - rasy (np. Elfy) i zdolności specjalnej (np. Waleczne). Zarówno zdolności jak i rasy są bardzo zróżnicowane, a w grze możesz pokierować m.in. tak egzotycznymi cywilizacjami jak Bagienne Trolle, Żeglujący Czarodzieje, Handlujące Szkielety czy Latające Ghoule!
Zawartość pudełka:
- 2 dwustronne plansze (dla 2,3,4,5 graczy)
- 6 kart pomocy
- 15 żetonów ras (w tym 1 pusty)
- 168 żetonów ras
- 18 żetonów zapomnianych plemion
- 21 żetonów specjalnych mocy (w tym 1 pusty)
- 35 żetonów specjalnych (leża, fortece, góry, smok, itp.)
- 109 żetonów punktów zwycięstwa
- 1 kostka posiłków
- znacznik rundy
- zasady gry