Zaczęło się niewinnie...
Nie wiadomo, skąd się wzięła ani czym jest. Plaga. Zaczęło się niewinnie. Jednemu chłopcu na czole wyrósł róg. Koledzy się z niego śmiali. Do dnia, aż chłopcu wyrosły kły, dzięki którym tych kolegów zjadł, i skrzydła, na których odleciał. Minęło pół roku, a w Yharnam, przeklętym mieście, zanotowano od tamtego czasu pięćdziesiąt podobnych przypadków. Ktoś wreszcie musi coś z tym zrobić. W ślad za potworami wysłano czterech tropicieli. Mają wyplenić zło i poznać jego przyczynę. Załapałeś się do tej grupy.
Bloodborne to kooperacyjna gra planszowa, oparta na kultowej grze wideo o tym samym tytule. Jej autorem jest Eric Lang, twórca takich dzieł jak Cthulhu: Death May Die, Marvel United, Rising Sun, Blood Rage czy Chaosu w Starym Świecie. W Bloodborne przeniesiemy się do mrocznego świata Yharnam, gdzie nieprzeniknione zło przemienia kolejnych mieszkańców w potwory. Wcielając się w Tropicieli, staniemy przed wyzwaniem pokonania tajemniczej plagi i odkrycia sekretów złowrogiego miasta.
Bloodborne jest grą kampanijną - gracze będą przechodzić przez kolejne kampanie, składające się na rozdziały, po każdej z nich rozbudowując swoją talię i stając się silniejszym. W Bloodborne postacie graczy oraz wrogów będą przemieszczać się i walczyć ze sobą na mapie złożonej z kafli, co przypadnie do gustu wszystkim osobom preferującym gry typu Dungeon Crawler. Jednak w przeciwieństwie do takich tytułów jak Zombicide, tutaj kolejne fragmenty terenu pojawiają się w trakcie rozgrywki, a wrogowie aktywują się między turami graczy. Bloodborne jest tytułem ogromnym, na który składają się setki kart, dziesiątki żetonów i ponad czterdzieści szczegółowo wykonanych figurek.
Rozgrywka w Bloodborne składa się na cztery kampanie, a każdej z nich rozegracie trzy rozdziały. Każdy rozdział posiada indywidualne reguły specjalne oraz własny proces przygotowania. W każdym rozdziale odkrywać będziecie też karty misji. Wypełnianie ich i zdobywanie nagród będzie prowadziło Was do zwycięstwa. Jeżeli jednak przegracie choćby w trzecim rozdziale, całą kampanię trzeba będzie rozegrać od początku.
W czasie swojej tury każdy tropiciel może wykonać szereg akcji, wydając na każdą po jednej karcie statystyki. Gracz decyduje, czy chce co turę zużywać regularnie trzy karty, czy zostawić sobie więcej kart na przyszłość. Tropiciel może się poruszyć, zaatakować albo wejść w interakcję z przedmiotem lub celem misji. Kolejne kafle terenu będą odsłaniane wraz z próbami przemieszczenia, dlatego tropiciele nigdy nie wiedzą, co czeka na nich za rogiem.
Każdy Tropiciel rozpoczyna grę z uniwersalną talią kart, która z biegiem kampanii będzie ewoluować, stając się niepowtarzalną. Oprócz kart w talii gracz będzie używał przedmiotów jednorazowych - potężnych artefaktów, które mogą być wykorzystane w określonym momencie gry. Karty nagród działają podobnie, ale są wielokrotnego użytku i przyznawane za ukończenie misji. Z kolei zdradliwa broń oraz broń palna posiadają dedykowane miejsca na planszy tropiciela. Tropiciel może posiadać tylko po jednej sztuce każdej z nich.
Zawartość:
- 4 Modele Łowców
- 4 Kolorowe Podstawki
- 28 Modeli Wrogów
- 5 Modeli Bossów
- 1 Plansza Łowów
- 20 Kafli Mapy
- 4 Dwustronne Plansze Zdradliwej Broni
- 4 Plansze Tropicieli
- 11 Kart Broni Palnej
- 48 Kart Początkowych Statystyk
- 60 Kart Ulepszeń
- 36 Kart Przedmiotów Jednorazowych
- 25 Kart Nagród
- 14 Kart Wrogów
- 6 Kart Akcji Wrogów
- 50 Kart Akcji Bossów
- 5 Kart PZ Bossa
- 250 Kart Kampanii
- 4 Karty Pomocy Gracza
- 2 Żetony Rozbitej Lampy
- 8 Żetonów Przedmiotów Jednorazowych
- 15 Żetonów Wglądu
- 5 Żetonów Zwłok
- 5 Żetonów Ocalałych
- 7 Żetonów BN
- 12 Żetonów Tętnienia Krwi
- 6 Żetonów Bramy Mgły
- 4 Żetony Szału
- 4 Żetony Zatrucia
- 40 Żetonów PZ (o 4 wartościach)
- 1 Żeton Toru Łowów
- 1 Instrukcja