Koty w kosmosie
Jest rok 2075. Zaraz po przejęciu kontroli nad światem koty znalazły nowy cel wypraw. Najlepsze zespoły miauczących specjalistów rywalizują o zyskanie przewagi w przestrzeni kosmicznej i nawet brak kciuków nie powstrzyma ich przed próbą sięgnięcia gwiazd. Kto wygra ten zaciekły wyścig pełen kocich kłaczków oraz wybuchających rakiet i położy łapkę na nieskończonych skarbach Drogi Mlecznej?
MLEM: Agencja kosmiczna to rodzinna gra planszowa, w której wcielamy się w kapitanów międzygwiezdnych wypraw. Ale nie takich zwykłych, bo nasi astronauci to… koty! Nieustraszone i uparte już dawno temu podbiły Ziemię, a teraz mają zamiar opanować cały kosmos. Podczas zabawy naszym zadaniem jest poprowadzenie kociej rakiety, by dotrzeć jak najdalej i uniknąć kotastrof. Przyda się zwierzęcy instynkt, który podpowie, kiedy najlepiej opuścić pojazd, oraz gotowość do podejmowania ryzyka.
Na czym to polega?
- Gra składa się z szeregu następujących po sobie wypraw kosmicznych, podczas których będziecie wybierać po jednym ze swoich astronautów-specjalistów, by wysłać go w kosmos. Róbcie to z rozwagą, gdyż każdy z nich posiada specjalną umiejętność, którą możecie wykorzystać na swoją korzyść.
- O losach każdej wyprawy zadecydują kości – dowódca będzie nimi rzucał, a następnie decydował, które wykorzystać, by przemieścić się na planszy. Po każdym udanym locie możecie zdecydować, że Wasz koci astronauta opuszcza pokład rakiety i wysiada na danym księżycu lub planecie. W ten sposób gromadzicie punkty, bonusy i realizujecie cele.
- Im dalej uda się Wam dotrzeć, tym więcej punktów zdobędziecie, ale uważajcie, gdyż rakieta, w której znajdują się wasi astronauci, może się rozbić, co pokrzyżuje Wasze plany!
- Gra kończy się w momencie, gdy jeden z Was umieści wszystkich swoich astronautów w przestrzeni kosmicznej lub rakieta rozbije się 11 razy. Wygra ta osoba, której astronauci zapewnią najwięcej punktów.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Chyba każdy właściciel kota brał kiedyś pod uwagę, że te miauczące stworzenia nie tylko zawładną ludźmi, ale i podbiją świat (o ile będzie im się chciało). W tej przyjemnej grze rodzinnej możemy sprawdzić taki właśnie scenariusz!
- Zasady zabawy są proste, a jej piękno tkwi w niepewności. Z jednej strony mamy ważne decyzje takie jak to, jakiego astronautę wybierzemy i czy skorzystamy z szansy na zdobycie punktów, z drugiej – kuszenie losu nierozerwalnie wiąże się z ryzykiem, co zapewnia mnóstwo emocji.
- Instrukcja opisuje aż 3 warianty rozgrywki dla zaawansowanych: spotkanie z UFO, kosmiczne odkrycia oraz specjalne, tajne misje! Możecie dodawać je niezależnie, w dowolnej kombinacji, by urozmaicić swoje rozgrywki.
- Gra cieszy oko dopracowanym wykonaniem: spójną szatą graficzną, planszą w formie solidnej maty oraz przyjemnym w dotyku pudełkiem.
Zawartość:
- 5 planszetek graczy
- 40 żetonów astronautów
- 64 żetony punktów
- 6 kości
- 1 pionek rakiety
- 1 plansza rakiety
- 1 kosmiczna mata
- 4 żetony celów
- 1 żeton kosmicznej porażki
- 20 żetonów odkryć
- 20 żetonów tajnych misji
- 5 żetonów UFO
- 1 pionek UFO
- 14 żetonów wyprawy
- instrukcja
Dodatkowe informacje:
- Autor:
- Reiner Knizia
- Wydawca:
- Rebel
- Ilustracje:
- Joanna Rzepecka
- Wydanie:
- polskie