Bezwzględna rywalizacja przedsiębiorców w dobie rewolucji przemysłowej
Przenieś się w czasy angielskiej rewolucji przemysłowej i wciel się w jednego z przedsiębiorców, którzy rywalizują o dominację na rynku w Lancashire i okolicy. Rozwijaj swoje imperium przemysłowe poprzez budowę kanałów i kolei, a także a także uruchamianie i unowocześnianie rozmaitych zakładów: przędzalni bawełny, kopalni węgla, hut żelaza, stoczni i portów.
Brass: Lancashire to rozbudowana i wielowymiarowa gra ekonomiczna, w której Martin Wallace zaprasza nas do wymagającego świata interesów, w którym trzeba twardo walczyć o swoje.
Na czym to polega?
- Rozgrywka w Brass: Lancashire dzieli się na dwie części: erę kanałów (1770–1830) i erę kolei (1830–1870).
- Każda era składa się z 8-10 rund (ich liczba różni się w zależności od liczby uczestników). W każdej rundzie gracze rozgrywają swoje tury zgodnie z kolejnością ich żetonów na specjalnym torze.
- W swojej turze gracz wykonuje dwie wybrane akcje. Znajdziemy wśród nich możliwość wznoszenia zakładów przemysłowych i ich rozwijania, rozbudowywanie sieci połączeń kolejowych, sprzedaż dóbr oraz wzięcie pożyczki.
- Zwycięży osoba, która po zakończeniu drugiej ery będzie mieć najwięcej punktów zwycięstwa za żetony połączeń i odwrócone żetony zakładów.
Dlaczego pokochasz tę grę?
- Brass: Lancashire to nie lada gratka dla wszystkich fanów planowania i tworzenia rozbudowanych strategii. W tej wielowymiarowej planszówce każda decyzja będzie miała bezpośredni wpływ na nasz wynik i możliwości w kolejnych turach.
- Zasady gry są proste do przyswojenia – cały urok tkwi w wielu istotnych decyzjach i mnogości możliwości. Dzięki temu Brass stanowi ciekawe intelektualne wyzwanie oparte na chłodnej kalkulacji i bezwzględnym podszczypywaniu przeciwników.
- Mimo pozornie niewielu dostępnych akcji strategiczne możliwości ich wykorzystania są ogromne. Część z nich pozwoli na gromadzenie punktów i bezpośrednio przybliży nas do zwycięstwa, podczas gdy inne podkręcą paraliż decyzyjny naszych rywali.
Zawartość:
- plansza
- 4 planszetki graczy
- 4 żetony postaci
- 4 znaczniki dochodu
- 4 znaczniki punktów zwycięstwa
- 56 dwustronnych żetonów połączeń (po 14 w każdym kolorze)
- 148 żetonów zakładów (po 37 w każdym kolorze)
- 66 kart miast i zakładów
- 77 żetonów monet
- 24 czarne kostki węgla
- 16 pomarańczowych kostek żelaza
- kafel końca talii
- znacznik zamorskiego rynku bawełny
- 12 kafelków zamorskiego rynku bawełny
- 4 karty pomocy
- instrukcja
Dodatkowe informacje:
- Autor:
- Martin Wallace
- Wydawca:
- Rebel
- Ilustracje:
- Gavan Brown, Lina Cossette, Peter Dennis, David Forest, Eckhard Freytag, Damien Mammoliti
- Wydanie:
- polskie